13/11/2023


Επέστρεψε δυναμικά ο ΑΜΑ στην προ πανδημίας κανονικότητα και την ξεπέρασε! Δευτέρα 13η Νοε - ώρα 12:00 = το "ψαχτήρι" των αποτελεσμάτων της εταιρείας myrace έδινε ότι ολοκλήρωσαν τον κύριο αγώνα, δλδ τον Μαραθώνιο, 17248 δρομείς. H «έκδοση» του 2019, η 37η στη σειρά, παρουσίασε την τελευταία αύξηση ρεκόρ συμμετοχών…Ωρα 18:30 = η "εκκαθάριση" των αποτελεσμάτων συνεχίζεται! Οι τερματίσαντες εχθές εντός Σταδίου ελθόντες από τον Μαραθώνα μειώθηκαν στους 17105 δρομείς = 13364 άνδρες+3741 γυναίκες. Εννοείται αντιγράφω τους αριθμούς όπως συνεχώς δίδονται από την ιστοσελίδα του ΑΜΑ…Αργότερα σημειώθηκε νέα μείωση: 17063 δρομείς στο τέρμα, ήτοι 624 περισσότεροι από τον 37ο ΑΜΑ. Τότε, την 10η Νοε 2019 είχαν τερματίσει 16439 δρομείς = 12908+3531. Οι 17063 δρομείς αναλύονται σε 13337+3726. Τολμώ χωρίς να περιμένω την επόμενη ανανέωση να πράξω πρόσθεση και να ισχυριστώ ότι χάρηκαν τον τερματισμό τους αυτό το αγωνιστικό διήμερο συνολικά 44190 ενήλικες δρομείς μετασχόντες σε τέσσερις αγώνες. Αυτός ο τελικός ή όχι συνολικός αριθμός υπολείπεται κατά πολύ από τις επίμονες γραπτές και προφορικές ανακοινώσεις στελεχών του ΣΕΓΑΣ μέσω των οποίων περνούσε η...υπερβολή ότι η Αθήνα θα πλημμύριζε το περασμένο ΣΚ από 60 ή και 70 χιλιάδες δρομείς!!! Αναλυτικά στους τρεις λεγόμενους «παράλληλους» αγώνες τερμάτισαν – 10Κ 11860 = 7338+4522, 10Κ φοιτητών 1002 = 606+396 και 14265 = 6649+7616.

Ωρα 12:42 = το γραφείο Τύπου «ανεβάζει» στη σελίδα του ΣΕΓΑΣ ένα ποικίλο θέμα. Μία εκ των φωτογραφιών είναι η ολίγον επάνω με λεζάντα αυτή: «Ο τελευταίος δρομέας περνάει την αψίδα και ο 40ος ΑΜΑ περνάει στην ιστορία. Η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα, ήταν εκεί για να τον χειροκροτήσει, στο ίδιο σημείο όπου στάθηκε από νωρίς το πρωί για να υποδεχθεί τους δρομείς απ΄ όλο τον πλανήτη». Πληκτρολόγησα στο «ψαχτήρι» το bib. Προέκυψε ο κος Marvin Andersen με επίδοση 7ω57:34 και κατάταξη 17038ος (!!!). Ο τελευταίος; Οχι… ♦ Η χρονομέτρηση παρουσίασε μία σειρά από άλλα «θέματα» ερχόμενα από το παρελθόν και επαναλαμβανόμενα. Παραθέτω τρία: Α. απουσία υπηρεσίας live results, B. έλλειψη σταθερού ορατού πίνακα τρέχοντος χρόνου στα check points, πχ 5ο, 10ο χλμ, κaι, Γ. αδυναμία ή άρνηση ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για το πόσοι δρομείς κινούνται επί της διαδρομής, πχ όταν έχει εκκινήσει και το τελευταίο block.

♦ Βέβαια ολίγες εκατοντάδες δρομέων δεν κατάφεραν να τερματίσουν…Εστιάζω σε αυτούς οι οποίοι χρειάστηκαν επείγουσα προ - νοσοκομειακή φροντίδα και διακομιδή αμέσως μετά σε δομή υγείας. Ένα περιστατικό ορίζεται ως σοβαρό: διασώστες της ΟΜΑΕ του ΕΚΑΒ πραγματοποίησαν ανάταξη καρδιακής ανακοπής σε νεαρό δρομέα επί της λεωφ Μεσογείων. Ο παθών. έχοντας ζωτικά σημεία, διακομίσθηκε με ασθενοφόρο του στο ΓΝΑ «Λαϊκό» όπου νοσηλεύεται. Αλλοι 36 δρομείς, ευτυχώς με ελαφρότερα περιστατικά, διακομίστηκαν σε ΓΝ προκειμένου να  παρασχεθεί περίθαλψη ή να νοσηλευτούν…Συνολικά 90 δρομείς χρειάστηκαν άμεση επέμβαση! Οι 53 παρουσίασαν επί τόπου τη ζητούμενη βελτίωση, έλαβαν οδηγίες και αποχώρησαν για την κατοικία τους…Αλλοι 262 δρομείς δέχθηκαν επί τόπου πρώτες βοήθειες σε ήπιας μορφής περιστατικά χωρίς βέβαια ανάγκη διακομιδής, οδηγιών, κοκ - Σχόλιο: δύο υπηρεσίες και μία εταιρεία θεμελίωσαν την επιτυχία του αγωνιστικού διημέρου. Η ΕΛΑΣ εφάρμοσε άριστα τα μέτρα περί της ασφάλειας, της κίνησης των δρομέων και του ελέγχου των θεατών επί της διαδρομής. Το ΕΚΑΒ οργάνωσε ένα πλήρους ετοιμότητας και αποτελεσματικό δίκτυο κινητών μονάδων υγείας παντού...

Η εταιρεία Orphee Beinoglou με τα τεράστια σε χωρητικότητα φορτηγά της μηδένισε το άγχος των στελεχών της ΟΕ εκεί στην αφετηρία στον Μαραθώνα. Ολοι οι δρομείς τοποθέτησαν εντός αυτών τον ρουχισμό τους ταχύτατα. Ετσι τα φορτηγά αναχώρησαν στην ώρα τους και απελευθέρωσαν τη λωρίδα καθόδου, δλδ τον "αγωνιστικό χώρο".  

♦ Ο Βραζιλιάνος Vanderlei Cordeiro de Lima (γεν: 1969) επανήλθε στην Αθήνα και αγωνίστηκε για 3η φορά επί της κλασσικής διαδρομής, την αγαπημένη του όπως δηλώνει ο ίδιος. Κατάφερε τελική επίδοση sub 3ω00, δλδ ως 54άρης παρουσιάστηκε ανταγωνιστικός. Το χρονόμετρο σταμάτησε στις 2ω54:29. Ετρεξε οικονομικά! Πέρασε τον «μισό» σε 1ω25:02. Κατέλαβε την 140η θέση της overall. Ο σπουδαίος μαραθωνοδρόμος…δοξάστηκε κατά τους ΟΑ «Αθήνα 2004» ύστερα από ένα δραματικό αγώνα. Πρόλαβε το χάλκινο μετάλλιο πίσω από τον Ιταλό Stefano Baldini, τον Αμερικάνο Meb Keflezighi και μπροστά από τον Βρετανό John Brown παρά την επίθεση από…εξωαγωνιστικό στοιχείο εκεί στο πέρασμά του από τον Χολαργό και στο 36ο χλμ. Εκείνη τη στιγμή είχε το προβάδισμα. Τελική επίδοση = 2ω12:11. Ο Cordeiro γνώρισε για πρώτη φορά την κλασσική διαδρομή κατά την εξέλιξη του IAAF WCh «Αθήνα 1997». Τερμάτισε 23ος σε 2ω21:48. Εχθές        απόλαυσε τον αγώνα του! Αμέσως μετά τον τερματισμό δήλωσε: «Μόνο στην Αθήνα μπορεί κανείς να τρέξει επί της διαδρομής και να τερματίσει στο Παναθηναϊκό στάδιο, δλδ εδώ όπου ξεκίνησε η ιστορία του μαραθωνίου». Ολίγες ώρες αργότερα γευμάτισε με την παρέα του σε κατάστημα εστίασης επί της οδού Αδριανού.

♦ Βιασύνη σχεδιασμένη ή όχι επέδειξαν κατά το πρώτο «μισό» των 42195μ δύο επιφανείς επιχειρηματίες. Ο Γεράσιμος Σκλαβενίτης (γεν: 1962), ο CEO των υπερ – αγορών «Σκλαβενίτης» πέρασε από το «σήμα» των 21097μ σε 2ω52:46. Ετρεξε το 2ο «μισό» σε 3ω48:08! Με τελική επίδοση τις 6ω40:54 κατέλαβε την 16313η θέση. Ο εφοπλιστής Παναγιώτης Αγγελόπουλος (γεν: 1973) έχων ως «οδηγό» τον Χρήστο Σωτηρόπουλο, τον Μεσογειονίκη του 1991, τόλμησε πέρασμα στις 2ω11:21. Eτρεξε το άλλο «μισό» σε 2ω30:39. Με σύνολο τις 4ω42:48 βρέθηκε στην 8820η θέση. Ελέγχεται αν η επίδοση αποτελεί τη νέα ΡΒ του προέδρου της ΚΑΕ «Ολυμπιακός»…Ενας άλλος πρόεδρος, ο Χρήστος Πολατσίδης (γεν: 1960) του ΑΚΟ Λεβαδείας, τερμάτισε 13701ος ύστερα από 5ω38:03 («μισός» 2ω35:55). Ο Χρήστος με τους συνεργάτες του οργανώνει τον ετήσιο αγώνα «Λέβαδος» με σημείο εκκίνησης/τερματισμού την Κρύα της Λειβαδιάς. Πρόκειται για ένα ορεινό αγώνα ιδιαίτερης ομορφιάς, τον οποίο τιμά τακτικά ο κος Αγγελόπουλος

♦ Ο Λεωνίδας Αθανασόπουλος (γεν: 1971) της Hex Chronolog, εταιρείας παροχής υπηρεσιών υποστήριξης αγώνων, πχ χρονομέτρηση, μετέσχε για άλλη μια φορά στο Μαραθώνιο. Τερμάτισε 522ος σε 3ω14:13. Αναδείχθηκε ο ταχύτερος όλων των μετασχόντων με επώνυμο "Αθανασόπουλος", 12 συνολικά! ♦16:00 απόγευμα Κυριακής: δεν είχε αποδοθεί στην κυκλοφορία η λεωφ Μαραθώνος από το Πικέρμι και κάτω. Η ΕΛΑΣ προγραμμάτιζε το αργότερο ως τις 13:30 οι ερχόμενοι από Μαραθώνα οδηγοί να έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν μετά το προάστειο στην Αττική Οδό και ανάποδα…Σχεδίαζε σταδιακά να δινόταν στην κυκλοφορία ολόκληρη έως τον Σταυρό. Αυτό δεν συνέβη γιατί επί του οδοστρώματος παρέμεναν τα…απορίμματα των 17000 δρομέων. Οι δήμοι Ραφήνας και Παλλήνης καθυστέρησαν να κινητοποιήσουν τις υπηρεσίες καθαριότητας!!! Σύμπτωση: οι δύο νυν δήμαρχοι απέρχονται…

♦ Ομάδα δρομέων ελθόντες από τη Νότια Αφρική χόρευαν στο ρυθμό των Ζουλού κατευθυνόμενοι προς την εκκίνηση…